Electrolux - brązowy sponsor turnieju
„Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”

 

Dziewczyny powinny zająć się gotowaniem, a piłka nożna to męski sport?

Mamy XXI wiek, więc czas najwyższy zerwać ze stereotypami.

Electrolux jako szwedzka marka, kwestie związane z równością ma w swoim DNA, dlatego już od 5 lat wspiera największy w Europie turniej piłkarski dla dziewczynek i chłopców.

A to, że pasja kulinarna jest dla wszystkich, niezależnie od płci, wydaje się nam tak oczywiste jak fakt, że najlepsze ciasta wychodzą wprost z piekarników parowych.

Postanowiliśmy jednak sprawdzić, co na temat równości sądzą…dzieciaki biorące udział w turnieju.


Równie dobre

Rozwój sportowy i zdrowie są ściśle związane z gotowaniem. Warto jednak pamiętać, że gotowanie to nie tylko troska o zdrowie, ale również odpowiedzialność za środowisko, w którym żyjemy. Electrolux, tworząc kolejne urządzenia kuchenne, robi wszystko, aby ograniczyć marnowanie żywności, zgodnie z filozofią less waste. W końcu gotować można i smacznie, i odpowiedzialnie!

W Electrolux wierzymy, że wszystkie dzieciaki są równie dobre, bez względu na płeć. W każdej kuchni jest miejsce dla chłopców i dziewczynek, tak jak na boisku. Właśnie dlatego jesteśmy partnerem turnieju „Z podwórka na stadion”. Teraz wszystkie dzieciaki, które biorą udział w finałach turnieju, mogą również wziąć udział w dodatkowych zawodach o Równie Dobry Puchar Electrolux!

Marta Majchrzak – psycholożka, badaczka, aktywistka społeczna, mama Jurka. Wierzy, że społeczną wrażliwość powinno się budować na takich wartościach, jak troska, empatia, wspólnotowość i współodpowiedzialność. Założycielka HERSTORIES – butikowej firmy badawczej koncentrującej się na tematyce kobiecej.

Rozmawiajmy o stereotypach

W rozmowie o stereotypach nie chodzi o to, żeby przerzucać się argumentami. Marzenia dzieci i ich pasje bywają niezależne od płci, a naszą rolą jako dorosłych jest ochrona tych marzeń i umożliwienie realizacji. Bardzo lubię wspaniałe hasło akcji. Jesteśmy różni i równie dobrzy. I to jest warte ciągłego podkreślania.

Marta Majchrzak dla MamaDu

Przeczytaj artykuł

Dawajmy dobry przykład

Słuchając i obserwując świat dorosłych jako dzieci, uczymy się właśnie, że dziewczynki i chłopcy nie są sobie równi. Na szczęście coraz częściej o tym rozmawiamy, prowadzone są kampanie edukacyjne, chcemy budować bardziej równościowe środowisko. W końcu zaczynamy przyglądać się temu, jak traktujemy dzieci w zależności od płci.

Marta Majchrzak dla Małe Charaktery

Przeczytaj artykuł

Pamiętajmy, że marzenia są uniwersalne

W kampanii marki Electrolux cenna jest dla mnie rozmowa o tym, że jako dzieci jesteśmy bardzo różni, niezależnie od płci. To nie płeć dyktuje, czy będziesz płakać, kiedy się przewrócisz, czy lubisz gotować, albo czy masz umiejętność współpracy. Wydaje mi się, że dzieci w lot złapią jej równościowy przekaz, że marzenia są uniwersalne.

Marta Majchrzak dla Ładne Bebe

Przeczytaj artykuł