Połączenie piekarnika z siecią domową Wi-Fi - problem z łącznością

Ostatnia aktualizacja 22.04.2024 10:44

Problem

  • Błąd z połączeniem piekarnika z siecią Wi-Fi
  • Problemy z podłączeniem piekarnika z aplikacją mobilną

Dotyczy

  • Piekarniki z funkcją Wi-Fi

Rozwiązanie

W celu połączenia piekarnika do sieci domowej należy:

  1. Odinstaluj aplikację
  2. Uruchom ponownie telefon wyłączając dane komórkowe jak również połączenie Bluetooth, tak aby jedynym połączeniem po ponownym uruchomieniu było połączenie Wi-Fi
  3. Zresetuj ustawienia sieciowe piekarnika - informacje znajdziesz w instrukcji urządzenia swojego urządzenia
  4. Zainstaluj ponownie aplikację
    Pierwsze uruchomienie: powiązanie urządzenia z aplikacją (połączenie smartfona z siecią Wi-Fi emitowaną przez urządzenie; Android szuka samodzielnie, iOS trzeba wyszukać ręcznie; przykład sieci: @AJ_OV:xxxxxxxxxx ) 
  5. Po połączeniu aplikacji z urządzeniem nastąpi prośba o podanie danych logowania do sieci domowej Wi-Fi
  6. Następnie urządzenie próbuje połączyć się z siecią domową, gdy dojdzie do połączenia na urządzeniu pojawi się znaczek Wi-Fi lub odpowiedni komunikat (dla iOS trzeba ponownie ręcznie przyłączyć urządzenie do domowej sieci Wi-Fi)
  7. W przypadku braku połączenia urządzenia z siecią domową:
    1. Sprawdź czy sieć/router ma właściwe parametry dot. częstotliwości. Jeżeli tak należy próbować połączenia na innym routerze - informacje o wymaganych parametrach znajdziesz w instrukcji obsługi oraz artykule
    2. Spróbuj użyć innego routera pomocniczego połączonego kablem z routerem głównym (ew. stwórz hotspot na innym smartfonie i spróbuj połączyć urządzenie)
    3. Gdy uda się połączyć urządzenie do sieci, odłącz dodatkowy router, zresetuj ustawienia sieci w piekarniku i podłącz się do domowego routera
    4. Jeżeli doszłoby do niepowodzenia powtórz próbę kilkukrotnie - urządzenie podejmie kilka prób pobrania danych z serwera i może umożliwić to połączenie
    5. Sprawdź czy problem z połączeniem występuje również przy próbie połączenia z aplikacją na innym telefonie. Zmiana urządzenia może być pomocna

Przed każdą próbą połączenia piekarnika należy zresetować ustawienia sieciowe w piekarniku

Jeżeli problem będzie nadal występował skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Electrolux. Do weryfikacji problemu niezbędne jest podanie poniższych danych:  

  • numer PNC piekarnika (widoczny na tabliczce znamionowej);
  • numer seryjny piekarnika (widoczny na tabliczce znamionowej); 
  • adres email użyty do logowania w aplikacji; 
  • dane o smartfonie: model, system operacyjny i jego wersja; 
  • dane aplikacji: wersja


Widoczność sieci emitowanej przez urządzenie np. @AJ_OV:xxxxxxxxxx, a tym samym połączenie z aplikacją, wyklucza uszkodzenie modułu Wi-Fi. 

Przyczyna

  • Niewłaściwa aplikacja
  • Urządzenie nie połączyło się z siecią domową
  • Aplikacja nie nawiązała połączenia z urządzeniem przez sieć Wi-Fi
  • Niewłaściwe parametry routera
  • Aktywna funkcja Bluetooth i dane komórkowe
Znajdź instrukcję obsługi
Znajdź instrukcję obsługi

Znajdź rozwiązanie swojego problemu lub pobierz instrukcję obsługi urządzenia.

Zamów wizytę serwisową
Zamów wizytę serwisową

W celu zgłoszenia urządzenia do naprawy, przejdź do strony Serwis.

Connectivity
Connectivity

Poznaj nasze nowoczesne urządzenia i stwórz bez wysiłku swój inteligentny dom.