Połączenie piekarnika z siecią domową Wi-Fi - problem z łącznością

Ostatnia aktualizacja 30.06.2022 15:56

Problem

  • Błąd z połączeniem piekarnika z siecią Wi-Fi. 
  • Problemy z podłączeniem piekarnika z aplikacją mobilną.

Dotyczy

  • Piekarniki z funkcją Wi-Fi

Rozwiązanie

W celu połączenia urządzenia do sieci domowej należy:

  1. Odinstaluj aplikację.
  2. Uruchom ponownie telefon wyłączając dane komórkowe jak również połączenie Bluetooth, tak aby jedynym połączeniem po ponownym uruchomieniu było połączenie Wi-Fi.
  3. Zresetuj ustawienia sieciowe piekarnika - informacje znajdziesz w instrukcji urządzenia swojego urządzenia.
  4. Zainstaluj ponownie aplikację.
    Pierwsze uruchomienie: powiązanie urządzenia z aplikacją (połączenie smartphona z siecią Wi-Fi emitowaną przez urządzenie; Android szuka samodzielnie, IOs trzeba wyszukać ręcznie; przykład sieci @AJ_OV:xxxxxxxxxx ) 
  5. Po połączeniu aplikacji z urządzeniem nastąpi prośba o podanie danych logowania do sieci domowej Wi-Fi.
  6. Następnie urządzenie próbuje połączyć się z siecią domową, gdy dojdzie do połączenia na urządzeniu pojawi się znaczek Wi-Fi lub odpowiedni komunikat (dla IOs trzeba ponownie ręcznie przyłączyć urządzenie do domowej sieci Wi-Fi)
  7. W przypadku braku połączenia urządzenia z siecią domową.
    1.  Sprawdź czy sieć/router ma właściwe parametry dot. częstotliwości . Jeżeli tak należy próbować połączenia na innym routerze - informacje o wymaganych parametrach znajdziesz w instrukcji obsługi oraz artykule.
    2. Spróbuj użyć innego routera pomocniczego połączonego kablem z routerem głównym (ew. stwórz hotspot na innym smartphonie i spróbuj połączyć urządzenie).
    3. Gdy uda się połączyć urządzenie do sieci, odłącz dodatkowy router, zresetuj ustawienia sieci w piekarniku i podłącz się do domowego routera.
    4. Jeżeli doszłoby do niepowodzenia powtórz próbę kilkukrotnie - urządzenie podejmie kilka prób pobrania danych z serwera i może umożliwić to połączenie.
    5. Sprawdź czy problem z połączeniem występuje również przy próbie połączenia z aplikacją na innym telefonie. Zmiana urządzenia może być pomocna.

Przed każdą próbą połączenia należy zresetować ustawienia sieciowe w piekarniku


Jeżeli problem będzie nadal występował skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Electrolux. Do weryfikacji problemu niezbędne jest podanie poniższych danych:  

  • numer PNC;
  • numer seryjny; 
  • adres email użyty do logowania w aplikacji; 
  • dane o smartfonie: model, system operacyjny i jego wersja; 
  • dane aplikacji: wersja.


Widoczność sieci emitowanej przez urządzenie np. @AJ_OV:xxxxxxxxxx, a tym samym połączenie z aplikacją, wyklucza uszkodzenie modułu Wi-Fi. 

Przyczyna

  • Niewłaściwa aplikacja.
  • Urządzenie nie połączyło się z siecią domową.
  • Aplikacja nie nawiązała połączenia z urządzeniem przez sieć Wi-Fi.
  • Niewłaściwe parametry routera.
  • Aktywna funkcja Bluetooth i dane komórkowe .
Znajdź instrukcję obsługi
Znajdź instrukcję obsługi

Znajdź rozwiązanie swojego problemu lub pobierz instrukcję obsługi urządzenia.

Zamów wizytę serwisową
Zamów wizytę serwisową

W celu zgłoszenia urządzenia do naprawy, przejdź do strony Serwis.

Connectivity
Connectivity

Poznaj nasze nowoczesne urządzenia i stwórz bez wysiłku swój inteligentny dom.