Pralko-suszarka wyświetla komunikat o błędzie E30, C3 lub emituje 3 sygnały dźwiękowe

Ostatnia aktualizacja 06.05.2020 09:02

Problem:

  • Pralko-suszarka wyświetla komunikat o błędzie E30, C3 lub emituje 3 sygnały dźwiękowe. 
  • Błąd jest spowodowany wodą na spodzie lub wewnątrz urządzenia.   

Dotyczy:

  • Pralka-suszarka (do zabudowy i wolnostojąca)  

Rozwiązanie:

1. Sprawdzić wąż doprowadzający wodę  

  • Wyciek z węża może spowodować wypływanie wody do urządzenia w pobliżu tylnego panelu, dlatego należy sprawdzić podłączenie węża wodnego do kranu i urządzenia.
  • Jeśli taka będzie przyczyna, maszynę należy pochylić, jak opisano w poniższym punkcie „Sprawdzenie, czy w maszynie nie utknęło pranie”, aby można było ponownie uruchomić urządzenie.  


2. Sprawdzić, czy w pralce nie utknęło pranie  

Pranie, które utknęło pomiędzy uszczelką drzwi i szybą może powodować wyciek z drzwi i przedostawanie się wody na dolną tacę.   

  • Należy odłączyć urządzenie od dopływu wody i zasilania elektrycznego, a następnie umieścić ręcznik za pralką na podłodze.
  • Lekko odchylić urządzenie do tyłu, aby odstęp pomiędzy podłogą i przednią listą wynosił 10-15 cm.
  • Przytrzymać urządzenie w tym położeniu przez około 30-40 sekund, aby woda z dolnej tacy spłynęła na ręcznik.
  • Opuścić urządzenie na podłogę i podłączyć.
  • Sprawdzić dopływ i odpływ wody.
  • Sprawdzić, czy filtry węża dopływowego i zaworu wodnego są czyste (tam gdzie wąż dopływowy jest przykręcony do urządzenia i na zaworze dopływowym).
  • Uruchomić cykl prania i sprawdzić, czy problem został wyeliminowany 


3. Sprawdzić uszczelkę drzwi  

  • Usterka może być spowodowana nieszczelną uszczelką drzwi urządzenia.
  • Należy to sprawdzić, otwierając drzwi i sprawdzając uszczelkę drzwi.
  • Uszczelka nie może być uszkodzona, popękana ani podziurawiona.
  • Jeśli uszczelka drzwi jest uszkodzona, należy zlecić jej wymianę serwisantowi.
  • Nie należy używać urządzenia zanim usterka nie zostanie wyeliminowana. Z
  • amknąć dopływ wody do urządzenia.  


4. Należy skontaktować się z autoryzowanym centrum serwisowym  

Jeśli powyższe porady nie rozwiążą problemu, zalecamy zamówienie wizyty serwisanta.    

Ostrzeżenie: Nie zalecamy używania produktu aż do czasu całkowitego wyeliminowania problemu. Należy odłączyć produkt i nie podłączać go ponownie, dopóki nie ma pewności, że wszystkie nieprawidłowości zostały wyeliminowane.


Zamów wizytę serwisową
Zamów wizytę serwisową

W celu zgłoszenia urządzenia do naprawy, przejdź do strony Serwis.

Części zamienne i akcesoria
Części zamienne i akcesoria

Znajdź oryginalne części zamienne do swojego urządzenia w naszym sklepie internetowym i zamów je prosto do domu.