Problem:
- Suszarka nie nagrzewa się
Dotyczy:
- suszarka
Rozwiązanie:
1. Sprawdź, czy urządzenie wyświetla kod błędu
- Komunikatem o błędzie może być kod na wyświetlaczu, migająca dioda LED lub sekwencja sygnałów dźwiękowych.
- Jeśli wyświetlany jest kod błędu, odwiedź nasze Centrum Pomocy, aby uzyskać informacje na temat rozwiązywania problemów.
2. Sprawdź, czy urządzenie się nagrzewa:
- Najpierw wyczyść urządzenie, a następnie rozpocznij cykl czasowy trwający co najmniej 120 minut bez załadunku
- Po około 1 godzinie otwórz drzwi i sprawdź, czy bęben jest ciepły w środku (na wyświetlaczu pozostało przynajmniej 20 minut).
- Jeśli wnętrze bębna jest ciepłe, system grzewczy działa. W suszarkach wyposażonych w pompę ciepła często słychać również odgłosy dobiegające z urządzenia po zatrzymaniu.
- Jeśli po 1 godzinie programu urządzenie nadal nie jest gorące, zalecamy kontakt z Biurem Obsługi Klienta Electrolux
3. Sprawdź, czy temperatura otoczenia wynosi od 5 ° C do 35 ° C.
- Jeśli temperatura otoczenia jest zbyt niska lub zbyt wysoka, suszarka może nie działać poprawnie.
- Ogrzej pomieszczenie, w którym znajduje się suszarka, aż osiągnie odpowiednią temperaturę, lub przenieś suszarkę do innego pomieszczenia o odpowiedniej temperaturze.
4. Zresetuj urządzenie
Wyjmij wtyczkę z gniazdka, odczekaj 3 minuty, a następnie podłącz ponownie.
5. Unikaj otwierania drzwi podczas pierwszych 10 minut cyklu suszenia. (dotyczy suszarki z pompą ciepła)
Jeśli drzwi są otwarte, ogrzewanie będzie opóźnione.
- Jeśli drzwi zostaną otwarte podczas cyklu suszenia, czas suszenia można wydłużyć do 20–30 minut przy każdym otwarciu drzwi
- Drzwi muszą być zamknięte podczas cyklu suszenia. Uruchom ponownie cykl i utrzymuj drzwi zamknięte.
6. Nie przeciążaj urządzenia.
Przeciążenie może zmniejszyć cyrkulację ciepła wokół ubrania, wydłużając w ten sposób czas schnięcia.
8. Sprawdź, czy filtry są czyste.
- Jeśli filtry, skraplacz i / lub wymiennik ciepła są brudne, może to być przyczyną, że urządzenie się nie nagrzewa.
- Informacje na temat czyszczenia i konserwacji urządzenia można znaleźć w instrukcji obsługi. Pobierz instrukcję obsługi .
- Filtry mogą wydawać się czyste, ale nadal mogą być zablokowane.
- Możesz sprawdzić filtry, trzymając je pod światło lub pod kranem i sprawdzając, czy woda może przez nie przepływać.
- Jeśli woda nie przepływa przez filtry, wyczyść je i sprawdź ponownie.
- Jeśli woda nadal nie przepływa przez filtry, wymień je.
- Filtry i akcesoria są dostępne w naszym sklepie internetowym.
Jeśli powyższe sugestie nie pozwolą rozwiązać problemu, zalecamy kontakt z Biurem Obsługi Klienta Electrolux.