Regulamin Usługi przedłużonej gwarancji

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez klientów z usługi Przedłużonej Gwarancji zakupionej przez Klienta w sklepie internetowym www.electrolux.pl, świadczonej przez Electrolux, w odniesieniu do Urządzenia zakupionego w sklepie internetowym www.electrolux.pl wraz z usługą Przedłużonej Gwarancji.

§ 1. Definicje

  1. Na potrzeby niniejszego Regulaminu następujące wyrażenia oznaczają:
    1. APS – autoryzowany punkt serwisowy należący do sieci Electrolux.
    2. Infolinia – kanał telefonicznej obsługi Klienta dostępny pod numerem 22 749 61 00
    3. Electrolux - Electrolux Poland sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS 0000029692, zwierający umowę z Klientem i świadczący Usługi.
    4. Regulamin Sklepu Electrolux - regulamin określający warunki zakupów w Electrolux, zobowiązania Electrolux wobec Klienta, dostępny na stronie internetowej Sklepu Electrolux electrolux.pl
    5. Klient– konsument tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Za Konsumenta rozumie się także osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
    6. Okres PG – okres obowiązywania Przedłużonej Gwarancji wynoszący 3 lata począwszy od dnia następnego po dniu zakończenia się gwarancji producenckiej na dane Urządzenie. 
    7. Przedłużona Gwarancja – usługa dodatkowej gwarancji udzielanej Klientowi przez Electrolux na podstawie zawartej przez strony Umowy i na podstawie niniejszego Regulaminu.
    8. Rabat – świadczenie udzielane Klientowi przez Electrolux na podstawienie niniejszego Regulaminu w przypadku nie skorzystania przez Klienta z Przedłużonej Gwarancji w Okresie PG.
    9. Nowe Urządzenie - urządzenie marki Electrolux, dostępne w sieci dystrybucji Electrolux na terytorium Polski, o takich samych lub najbardziej zbliżonych parametrach technicznych jak Urządzenie objęte Przedłużoną Gwarancją.
    10. Regulamin - niniejszy Regulamin korzystania z Usług.
    11. Usługi – określone w Regulaminie usługi Przedłużonej Gwarancji oraz Rabat.
    12. Urządzenie – piekarniki, płyty, okapy, kuchenki mikrofalowe, ekspresy do kawy do zabudowy, chłodziarki do wina, szuflady do pakowania próżniowego, szuflady do podgrzewania, kuchnie wolnostojące, zmywarki, chłodziarki, chłodziarko-zamrażarki, zamrażarki, pralki, suszarki, pralko-suszarki marki Electrolux kupione przez Klienta w sklepie internetowym electrolux.pl wraz z Przedłużoną Gwarancją.

§ 2. Przedłużona Gwarancja

  1. Zakup usługi Przedłużonej Gwarancji może nastąpić wyłącznie wraz z zakupem przez Klienta Urządzenia na stronie electrolux.pl.
  2. Electrolux udziela Klientowi Przedłużonej Gwarancji na czas trwania Okresu PG. Po upływie tego Okresu Klient nie ma prawa do świadczeń Przedłużonej Gwarancji
  3. W przypadku, gdyby w Okresie PG Klient nie skorzystał z Przedłużonej Gwarancji ma on prawo do skorzystania z Rabatu na zasadach określonych w § 5 Regulaminu
  4. Przedłużona Gwarancja obowiązuje na terytorium Polski na Urządzenie zakupione w sklepie internetowym electrolux.pl wraz z Przedłużoną Gwarancją. Usługi określone w Regulaminie świadczone są wyłącznie na terytorium Polski.
  5. Electrolux gwarantuje przez Okres PG, że zakupione Urządzenie jest wolne od wad wykonania produktów zobowiązując się jednocześnie – w razie ujawnienia takich wad w Okresie PG - do ich usunięcia poprzez wykonanie naprawy lub wymiany Urządzenia na Nowe Urządzenie na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  6. Przez naprawę rozumie się wykonanie czynności o charakterze specjalistycznym, właściwym dla usunięcia wady Urządzenia. Pojęcie naprawy nie obejmuje: instalacji, instruktażu, konserwacji urządzenia, poprawy połączeń mechanicznych lub elektrycznych.
  7. Electrolux może wykonać naprawę, gdy Klient żąda wymiany Urządzenia lub może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, jeżeli usunięcie wady w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby większych kosztów niż koszt rozwiązania proponowanego przez Electrolux.
  8. W razie stwierdzenia braku możliwości naprawy Urządzenie wymienianie jest na Nowe Urządzenie.
  9. Klient udostępnia Electrolux Urządzenie podlegające naprawie lub wymianie na terenie Polski, a Electrolux odbiera od Klienta Urządzenie na swój koszt.
  10. W przypadku wymiany Urządzenia Electrolux na Nowe Urządzenie:
    1. W trakcie obowiązywania podstawowej gwarancji producenta – Usługa Przedłużonej Gwarancji zostanie przypisana na Nowe Urządzenie i okres jej obowiązywania rozpoczyna się pierwszego dnia po upływie podstawowej gwarancji producenta na Nowe Urządzenie, na które wymieniono Urządzenie Electrolux;
    2. W trakcie obowiązywania Przedłużonej Gwarancji – zawarta pomiędzy Klientem a Electrolux usługa Przedłużonej Gwarancji wygasa a wymienione Nowe Urządzenie objęte jest tylko podstawową gwarancją producenta.
  11. Naprawa zostanie wykonana przez Electrolux w ciągu 30 dni roboczych od daty otrzymania od Klienta zgłoszenia, w terminie uzgodnionym z Klientem, chyba, że Klient wyznaczy inny, dłuższy termin wykonania naprawy lub dokonanie naprawy nie jest możliwe. W razie braku możliwości naprawy Elektrolux poinformuje Klienta, przed upływem 30 dni roboczych od daty otrzymania od Klienta zgłoszenia o konieczności wymiany na Nowe Urządzenie.
  12. Klient zgłasza chęć skorzystania z Przedłużonej Gwarancji za pośrednictwem Infolinii.
  13. Naprawa wykonywana jest w imieniu Electrolux przez APS wskazany przez Electrolux.

§ 3. Wyłączenia zastosowania Przedłużonej Gwarancji 

  1. Przedłużona Gwarancja nie obejmuje:
    1. uszkodzeń powstałych na skutek używania urządzenia niezgodnie z instrukcją obsługi,
    2. uszkodzeń mechanicznych, chemicznych lub termicznych,
    3. uszkodzeń spowodowanych działaniem siły zewnętrznej, np. przepięcia w sieci elektrycznej, wyładowania atmosferycznego, powodzi,
    4. napraw i modyfikacji dokonanych przez firmy lub osoby nie posiadające autoryzacji Electrolux Poland,
    5. części z natury łatwo zużywalnych, takich jak: żarówki, bezpieczniki, filtry, pokrętła, półki, akcesoria,
    6. instalacji, konserwacji, przeglądów, czyszczenia, odblokowania, usunięcia zanieczyszczeń oraz instruktażu,
    7. przypadków, w których nie stwierdzono wady produktu w trakcie wizyty serwisu.
  2. Electrolux nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe na skutek niewłaściwego zainstalowania Urządzenia lub w wyniku napraw wykonanych przez osoby nieupoważnione przez Electrolux.
  3. Uszkodzenie lub usunięcie tabliczki znamionowej z Urządzenia wyłącza prawo do skorzystania z Przedłużonej Gwarancji.

§ 4. Rabat

  1. Jeżeli w Okresie PG Klient nie skorzysta ze świadczeń w ramach Przedłużonej Gwarancji ma prawo po tym okresie do skorzystania z Rabatu.
  2. Klient ma prawo skorzystania z Rabatu przez Okres dodatkowy wynoszący 2 miesięce od dnia zakończenia Okresu PG – jeżeli w Okresie PG Klient nie skorzystał z Przedłużonej Gwarancji. W Okresie Dodatkowym Klient nie ma już prawa do skorzystania z Przedłużonej Gwarancji a jedynie do skorzystania z Rabatu.
  3. Rabat przyznawany jest na wniosek Klienta zgłoszony za pośrednictwem Infolinii pod adresem e-mail infolinia@electrolux.com lub numerem telefonu 22 749 61 00.
  4. Klientowi przysługuje Rabat w wysokości 30 % łącznie od ceny zakupu wszystkich produktów zakupionych przez Klienta w sklepie internetowym www.electrolux.pl w ramach jednego i tego samego zamówienia.
  5. Rabat może być wykorzystany tylko jednorazowo.
  6. Klient nie ma możliwości wymiany Rabatu na gotówkę ani inne świadczenia.

§ 5. Odstąpienie od umowy

  1. Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy zakupionej Usługi na zasadach ogólnych opisanych w Regulaminie Sklepu Electrolux (pkt X).
  2. W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy zakupu Urządzenia, do którego została zakupiona usługa Przedłużonej Gwarancji automatycznie wygasa Umowa usługi Przedłużonej Gwarancji.

§ 6. Dane osobowe

  1. Administratorem danych Klientów jest Electrolux.
  2. Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania przez Electrolux danych, w tym cel ich przetwarzania oraz prawa podmiotu danych, wymagane zgodnie z RODO są dostępne pod adresem https://www.electrolux.pl/overlays/legal/

§ 7. Reklamacje

  1. Klient w każdym czasie ma prawo złożyć reklamację w związku ze świadczeniem Usług oferowanych przez Electrolux.
  2. Reklamacje może wysłać:
    1. drogą mailową na adres: reklamacje@electrolux.com
    2. drogą pocztową na adres Electrolux.
  3. Reklamacja powinna zawierać:
    1. dane Klienta: imię, nazwisko, telefon kontaktowy, adres e-mail, adres pocztowy – w przypadku, gdy klient chce uzyskać odpowiedź na reklamację drogą pocztową;
    2. opis przedmiotu reklamacji;
    3. oczekiwania Klienta zgłaszającego reklamację;
    4. preferowany sposób kontaktu z Klientem.
  4. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie do 14 dni roboczych.
  5. O sposobie jej rozpatrzenia Klient będzie informowany drogą e-mailową, chyba, że Klient zażąda odpowiedzi listownej.

§ 8. Postanowienia końcowe 

  1. Electrolux zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest w szczególności zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. Zmieniony Regulamin zostanie opublikowany na stronie Electrolux.pl wraz ze wskazaniem odrębnie zmian dokonanych w Regulaminie a Klienci zostaną poinformowani o wprowadzeniu zmian do Regulaminu na wskazane adresy e-mail.
  3. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszały praw nabytych Klientów będących Konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już zawarte, realizowane lub wykonane Usługi.
  4. Klient będzie zobowiązany postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowie Umowy, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia opublikowania powiadomienia o zmianie Regulaminu.
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 05.11.2025.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące na terytorium Polski przepisy prawa.